27 Şubat 2017 Pazartesi

Dernekleşmek için 2. Ahtapot çalıştayı...

26.02.2017
Gece 02:30 civarı anca uyuyabildim, saat 04:10’da uyandım ve saat 06:00’ya kadar uyanık kaldım. Bugün İstanbul Kurtköy’de Okan üniversitesinde Ahtapot gönüllüleri grubunun yapmış olduğu dernekleşme Çalıştay’ının ikincisine katıldım.

Saat 07:30 civarı Ahtapot’tan arkadaşlarım Ebru, Kayhan, Onur ve Ebru’nun yakın arkadaşı Arzu ile beraber Okan üniversitesinin yerleşkesine doğru yola çıktık. Pazar sabahı olması nedeniyle açık olan trafiğinde İstanbul’un caddelerini hızla aşarak yarım saat kırk dakikada oradaydık.

Bir can arkadaşımızın üniversitede sözünün geçmesiyle yerleşkede son derece güzel bir şekilde ağırlandık. Bircan, Ahtapot grubunun hem değerli bir üyesi yapı taşı hem de Okan üniversitesinde görevli bir arkadaş. Yaklaşık kırk kişiydik, kahvaltı ve öğle yemeği, çay kahve gibi tüm ikramlarda tüm yük Bircan ve çalışma öğrencilerindeydi. Son derece her şey dört dörtlüktü, hazırlıkları süperdi.

Kampüs çevresinde o kadar çok mağazadan dükkanda satın alınıp sonra sokağa terk edilmiş  köpek vardı ki, onlarcaydı yüzlerceydi. Gelen geçen araçların peşlerinden koşup duruyorlardı, sevgi saygı gülümseme okşanma veya bir kaç parça yiyecek bekliyorlardı. Ben o canlara "köpek" diyorum, ama bakamayacağı bir canlıyı sahiplenip sonra da sıkıldığı için onu uçsuz bucaksız o dağın taşın başına terk edenler asıl köpek.

Saat 10:30 civarı başlayan Çalıştay’ı, Vedat Kürşün ve Buse adlı arkadaş sunumunu yaptı. Ahtapot’a yakın zamanda katılmış olan Jennifer ise tüm gün boyunca her şeyin yolunda gitmesi için koşuşturup durdu. Jennifer bir yabancı olmasına rağmen benden çok daha iyi bir Türkçe’si vardı, onu taktir ettiğimi ise bana Çalıştay’a katıldığım için plaket verilirken mikrofon aracılığıyla tüm katılımcılara “Jennifer bir yabancı olmasına rağmen benden çok daha iyi bir Türkçe’si var” dedim. Jennifer ve salonda bulunan herkes tüm güzellikleri hak ediyor, çünkü yüzlerinde gülümseme azim ve hırs vardı.

Neredeyse tüm gün boyunca, ara sıra verilen kısa molalarla yaklaşık yedi saat boyunca dernekleşme süreci ve sonuçları konuşulup tartışıldı. Başta Vedat olmak üzere Buse’in Jennifer’in ve Bircan’ın üzerilerinden bu yorgunluğu atmaları hiç kolay olmayacak, sanırım bir gün boyunca yataktan çıkamayacaklar. Ben bile gelişmeleri takip edeceğim diye gün boyunca bir kez ayağa kalkıp vücudumu birkaç dakikalığına dinlendirebildim. Sanırım bu gece deliksiz bir uyku uyurum gibi.

Çok güzel bir Çalıştay oldu, her şey noktasından virgülüne en ince ayrıntısına kadar tartışılıp irdelenip incelendi. Ve Mayıs ayında tekrardan bir Çalıştay’da beraber olunmak üzere anlaşıldı ve herkes akşam 18:00 civarı evlere dağıldı.

2 yorum:

  1. İstanbul'un nir ucundan kalkıp gelen sen ve senin gibi gönlü güzel insanları alkışlamak getek asıl...

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım ortada bir güzellik varsa veya çaba harcanıyorsa hedefe ulaşmak için alkışlanmalı. Koşarak gelemesem de engelleri aşmak bizim işimiz.
    Farkındasın ki; pes etmek kolay, zor olanı başarmaktır önemli olan.

    YanıtlaSil