Dün sabah 09:00’da uyanıp televizyonu açmaya kalktığımda elektriğin kesik olduğunu fark ettim. Hem televizyonun ışığı hem de alıcı kutusunun ışığı yanmıyordu. Bir tekerlekli sandalyeli engelli olduğum için annemin gelip yataktan beni kaldırıp tekerlekli sandalyeme oturtmasını bekledim.
Beş on dakika geçtikten sonra annem “elektrikler yok” diyerek yanıma geldi ve konuştuğumuz sırada sokaktaki evlerin televizyonlarının çalıştığını görünce apartmanın boşluğuna çıkıp evin sigortasını kontrol etti. İlk önce apartman içindeki bizim dairenin sigortasını kontrol etti, çünkü ev içindeki sigorta kontrol için çok zorlu bir yerde. Annem apartman içindeki sigortayı kontrol ettiğinde saatimizin mühürlendiğini, saat üzerine bir kağıt yapıştırıldığını görmüş.
Annem, o yapıştırılmış kağıdı bana getirdiğinde kağıdın üzerinde BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM yazdığını gördüm, Hizmet numarası bölümüne bir şey yazılmadığını gördüm çünkü elektrik kesme işlemi yasal olmadığını fark ettim ve açıklama bölümünde 'DİKKAT Bu tesisata ait elektrik sözleşmesi iptal edilmiştir. Yeniden elektrik hizmetinin açılabilmesi için bu adreste oturan kişi tarafından perakende satış şirketine başvurularak abonelik alınması gerekmektedir.' Yazıyordu. O an beynimden aşağı buz gibi su dökülmüşe döndüm ve birkaç saniye düşündükten sonra babamın elli gün önce vefatı nedeniyle elektriğimizin kesildiğini anladım.
İlk önce o kağıdın resmini kardeşlerime gönderdim, hemen arkasından bize elektriği veren şirketi CK BOĞAZİÇİ ELEKTRİK'in telefon numarası 4446255’i arayıp durumu anlattım. Elektriğimizin tahmin ettiğim gibi babamın vefatı nedeniyle kesildiğini öğrendim. Hemen anında karşımdaki kişiye “arkadaşım bana bir ay önce 12.11.2023 tarihinde ihtarname gönderdiğinizi söylüyorsunuz, apartmanın kapısına bırakıldığını söylüyorsunuz, ama bu evrak bana ulaşmadı veya bana ulaştığına dahil elinizde bir imzam var mı? Ben biliyorum bunun sizinle bir ilgisi yok ama bu şirketin yaptığı usulsüzlük. Ben bir engelliyim, kullanmam gereken cihazlar var, evimiz güneş almadığı için karanlık, buzdolabımız var dondurucu var. Siz ihtarname göndermeden elektriğimi kesemezsiniz, lütfen susun ve savunma yapmayın” deyip telefonu kapattım.
Telefonu kapatma nedenim, susup cevap verememiş olması, sustu çünkü ben en son “ihtarnameyi almadım, ihtarnameyi aldığıma dahil imzamı gösterin” demiş olmam. Elektrik saatimiz üzerine konulan kağıtta Hizmet numarası bölümü boş, çünkü elektrik kesme işlemi ihtarname almadığım için yasal değil.
4446255 konuştuğum sırada şöyle bir şey de oldu, adresimdeki elektrik kesintisi için nedenini ve benim sözleşme sahibinin oğlu olduğumu onaylamak için bana deniliyor ki “sözleşme sahibinin sözleşmede yazan telefon numarasının son dört hanesini söyler misiniz”, ben “beyefendi ben otuz yıl önce hangi telefon numarasının kaydının olduğunu nereden bileyim, sözleşmeyi nereden buluyum” diyorum. Telefondaki arkadaş bana o sözleşmeyi birkaç kez sordu, ben de her defasında “nereden biliyim” cevabını verdim. en son “orada yazanı soruyorsun ama nereden biliyim, bana onu söyle lütfen. Bunu kimse bilemez” dedim. Tabi ki biliyorum o arkadaş kimliğimi doğrulamaya çalışıyor ama böyle otuz yıllık bir sözleşme sorusu salakça bir soru.
Ben durumu bu şekil kovalarken, kardeşlerim de aynı yöntemleri deniyorlardı, çünkü ev soğudu evde her yer saatlerce karanlıkta, buzdolabında dondurucuda yiyecekler var. Ben annemle üst kat komşumuzdan kablo çekip buzdolabına soğutucuya dondurucuya elektrik almayı düşünürken, kardeşim Ercan Zeytinburnu Veliefendi’deki elektrik idaresine gitmiş ve “elektriğin açılması birkaç gün sürebilir ama yeni abonelik açarsanız sıra size gelince gün içinde elektrik alabilirsiniz” denmiş. Abonelik almak için evrakı doldururken DASK poliçesi numarası istenmiş, evin DASK’ı olmadığı için orada abone olma işi yattı. Kardeşim eve gelince “DASK isteniyor ama internetten abone olunca DASK poliçesi istenmiyormuş” dedi.
Ben evin elektriği kesildikten beş saat sonra 12:30 civarında bilgisayarımın içindeki enerjiyle kullanarak, modemin elektriği olmadığından cep telefonumdan internet alarak bilgisayarımdan internete bağlanıp www.ckenerji.com.tr sayfasını açıp üye oldum ve 467-TL vererek adıma abonelik açtım. İnanılmaz veya komik ama internetten bu aboneliğim sırasında bana DASK poliçesi sorulmadı.
Saat 13:43’de ben 4446255’den bir görevliye “abone oldum elektriğim ne zaman gelecek” konuşması yaparken modemimin ışığı birden yanmaya başladı, yani benim aboneliğimin elektriği geldi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder