3 Ağustos 2021 Salı

General mobile'den ayıplı ürün teslimi ve başvuruya ilgisizlikleri...


İki gün önce kullanmakta olduğum General mobile GM9 PRO D model cep telefonuma şarj için web adreslerinden, adaptör ve kablo aldım. 

İki gün önce sipariş ettiğim bu ürünler bugün elime ulaştı. Ama almış olduğum kargo poşeti içinden çıkan iki adet kutudan birer adet şarj kablosu çıktı. Bu karışıklığı pek anlamadım, çünkü kutu üzerleri doğru ama içlerinden başka ürünler çıkıyor. 

Bu yüzden hemen iletişim telefon hatlarını aradım ve durumu anlattım. Tekerlekli sandalyeli engelli olduğumu belirttiğim halde ve "bu ayıp sizin" dediğim halde umursanmadım. 

Baktım olmuyor, bende sıcağı sıcağına üç adet Twitter'de paylaşım yaptım. Bunu yaptım çünkü bir çok firma telefonda sizi pek umursamıyorlar, ama Twitter'de paylaşım yapılınca anında geri dönülüp ilgileniliyor. 

Benim en çok takıldığım nokta; nasıl olur da kutu başka içindeki ürün başka olur? Bu bir hataysa ürünü geri alır, araştırır, kontrolünü sağlar, sonuç hakkında muhatabı bilgilendirirsiniz. Bitti. 

NOT: Son yedi yılda üç adet General mobile cep telefonu aldım. General mobile yedek parça temini konusunda, sipariş temini konusunda, iletişim mecralarında yeterli geri dönüş konusunda son derece geri kalmış durumdalar. 


Twitt‎‎er;‎‎ ‎
1) İki gün önce şarj kablosu ve adaptörü sipariş ettim, ürünler bugün elime ulaştı. Ama iki kutudan da şarj kablosu çıktı. Nasıl olur kutu başka içindeki ürün başka olur? Ve bu ayıplı mal için sorumluluk kabul etmezseniz. @generalmobile 

Twitter; 
2) 08509551515 iletişim numaranızı arayıp durumu anlattığında ve tekerlekli sandalyeli engelli olduğumu belirttiğim de bu ayıplı ürünü "benim size ulaştırmam" istendi. @generalmobile 

Twitter; 
3) Teslim etmiş olduğunuz kargoyu geri alıp, bu ayıplı siparişinizin değişimini sağladıktan sonra tekrardan teslim etmenizi istiyorum. Üzerinize düşen görevi yapmazsanız Tüketici haklarına başvuru yapacağımı belirtmek isterim. @generalmobile 

NOT: Son bir yıl içinde bu ikinci yanlış teslimatları sonrası 7.08.2021 tarihinde CİMER yoluyla TÜBİS'te form doldurup onları Tüketici Hakem Heyetine şikayet ettim.



12.08.2021 
Saat 11:20’de 0530 917 95 42 adlı numaradan arandım ve  bir hafta önce Tüketici hakem heyetine başvurum hakkında bir dakikalık bir konuşma yaptım. Ben 10 gün önce filan cep telefonuma şarj adaptörü sipariş ettim, iki gün sonra bana gelen kargonun içinden çıkan siparişimin kutusu içinden şarj adaptörü yerine şarj kablosu çıktı. Bu durum konusunda değişim General mobile tarafından taleplerime olumsuz yanıt verilmesi beni çileden çıkarttı, “bu sizin hatanız, ben bir tekerlekli sandalyeliyim ve sizin ayağınıza gelemem” demelerime kulak asmadılar. Ürün kutusu üzerinde şarj adaptörü resmi var, ama kutunun içinden şarj kablosu çıkıyor. Ben de Twitter aracılığıyla şirketlerinin ismini vererek bu durumu paylaştım ve arkasından CİMER aracılığıyla Tüketici hakem heyetine durumu yazıp “bu ikinci kez başıma geliyor, internetten sipariş teslimi konusunda dikkatsizler ve ayıplı ürün teslimi yapıyorlar” dedim. Onlara bağlı olan Telpa’dan gelen çağrıları da açmamaya başladım, çünkü Twitter aracılığıyla paylaşım yaptıktan sonra peşimden koşmaya başlamaları beni kızdırdı. Bu tür büyük şirketler isimlerinin olumsuz yorumlar içinde geçmesini istemezler. Bizim insanımız olayı anlama konusunda geri kalmış durumda, ben onlara kargo geldiği an “bana gönderdiğiniz ürün kutusu içinden başka bir şey çıktı, bu ayıplı ürünü geri alıp bana yenisini getirin” dedim, ama onlar beni kendi ayaklarına çağırdılar değişimi kendimin yapmamı istediler. Bugünkü bir dakikalık konuşma da bana adaptörü göndere bileceklerini belirtiler ve hakem heyetine yaptığım başvuruyu istersem geri çekebileceğimi söylediler, ben de “buna gerek yok ben ürünü temin ettim” dedim. Hâlâ ne yaptıklarının farkında değiller, en başta ben “gönderdiğiniz kargonun içindeki kutudan başka bir ürününüz çıktı, bu sizin hatanız, lütfen ürünü benden alıp yenisini gönderebilir misiniz” dediğimde bana bendeki ürünü alıp tekrar gönderim yapacaklarını söyleselerdi bu iş buraya kadar gelmeyecekti. 

Atalarımız ne güzel demiş; Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir; tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir. 

29.09.2021 
Bugün öğlen Zeytinburnu kaymakamlığı Tüketici hakları biriminden arandım ve kırk gün önce General Mobile'dan almış olduğum ve sipariş kutusu içinden adaptör yerine şarj kablosu çıkmasıyla ilgili konu hakkında bir görüşme yaptık.  Kaymakamlık olarak onlarla görüştüklerini ama benim mağduriyetimin sonuçladırıldığı bilgisini alınca beni arama ihtiyacı ve onay alma gereği duymuşlar. Ben de beni arayan kaymakamlık yetkilisine "evet şu an mağdur değilim ama bunu onlar çözmediler, ben şarj cihazına ihtiyaç duyunca herhangi bir satıcıdan adaptör almak zorunda kaldım" dedim. Bunun üzerine kaymakamlık yetkilisi "keşke şikayetinizde geri adım atmak yerine siparişinizin karşılanması konusunda ısrarcı olsaydınız" gibi bir şeyler söyledi, bunun üzerine bende "bu bana tecrübe oldu, bir daha ki sefere böyle bir şey başıma gelirse ısrarcı olacağım" dedim ve ilgileri için teşekkür ettim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder