20.03.2020
Bu akşamüzeri 17:00 civarı Vakıfbank’tan bir SMS mesajı aldım, mesajda adıma promosyon ödemesi tanımlandığı yazıyordu… Bu mesaj beni çok sinirlendi, çünkü benden onay alınmadan yapılmış bir tanımlanmaydı bu. Bu sebeple de aşağıdaki metni Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi CİMER’e gönderdim.
Bu akşamüzeri 17:00 civarı Vakıfbank’tan bir SMS mesajı aldım, mesajda adıma promosyon ödemesi tanımlandığı yazıyordu… Bu mesaj beni çok sinirlendi, çünkü benden onay alınmadan yapılmış bir tanımlanmaydı bu. Bu sebeple de aşağıdaki metni Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi CİMER’e gönderdim.
"
Sayın yetkili ben Abdullah Ünal tekerlekli
sandalyeli bir engelliyim, malülen emekliyim ve maaşımı Vakıfbank aracılığıyla
alıyorum. 2017 yılında taahhüt vererek üç yıl boyunca da Vakıfbank'dan maaşımı
aldım. Ama süre bitince 2020 yılında bankamı değiştirme kararı aldım, çünkü
Vakıfbank'ın bazı olumsuz yanları beni etkilemeye ve zorlamaya başladı. Bu
etkileme sadece beni değil, birçok vatandaşımızı da etkiliyordur.
Öncelikle ve en önemlisi, Vakıfbank, maaş günüm Pazar gününe denk geldiğinde hesabıma paramı yatırmıyor oluşu, ikinci olarak ta memleketim Çankırı’nın Ilgaz ilçesinde Vakıfbank’ın şubesinin ve ATM cihazının olmaması. Bugünlerde maaşımı aldığım bankayı değiştirmeyi düşündüğüm sıralarda bugün cep telefonuma gelen SMS mesajıyla öğrendim ki; önümüzdeki üç yıl boyunca da Vakıfbank'dan maaş almaya devam edeceğimdi. Koronavirüs nedeniyle dışarıya çıkıp banka şubesine gitme imkanı bulamadığım şu günlere Vakıfbank'ın benden onay almadan kendi kendine karar almasına bir anlam veremedim.
Sizden ricamdır, Vakıfbank’a sorar mısınız? Çankırı’nın Ilgaz ilçesinde neden şube ve ATM’leri yok, benden onay almadan emekli maaşımı üç yıllığına neden onayladılar ve Pazar günleri tanımlanmış maaşım ATM cihazına neden yatırılmıyor.
Öncelikle ve en önemlisi, Vakıfbank, maaş günüm Pazar gününe denk geldiğinde hesabıma paramı yatırmıyor oluşu, ikinci olarak ta memleketim Çankırı’nın Ilgaz ilçesinde Vakıfbank’ın şubesinin ve ATM cihazının olmaması. Bugünlerde maaşımı aldığım bankayı değiştirmeyi düşündüğüm sıralarda bugün cep telefonuma gelen SMS mesajıyla öğrendim ki; önümüzdeki üç yıl boyunca da Vakıfbank'dan maaş almaya devam edeceğimdi. Koronavirüs nedeniyle dışarıya çıkıp banka şubesine gitme imkanı bulamadığım şu günlere Vakıfbank'ın benden onay almadan kendi kendine karar almasına bir anlam veremedim.
Sizden ricamdır, Vakıfbank’a sorar mısınız? Çankırı’nın Ilgaz ilçesinde neden şube ve ATM’leri yok, benden onay almadan emekli maaşımı üç yıllığına neden onayladılar ve Pazar günleri tanımlanmış maaşım ATM cihazına neden yatırılmıyor.
"
24.03.2020
Dün geç
saatlerde e- mail adresime Cumhurbaşkanlığı
İletişim Merkezinden
aşağıdaki yanıt geldi.
Sayın ABDULLAH ÜNAL,
T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 20.03.2020 tarihinde yapmış olduğunuz 2000797347 sayılı başvurunuz 24.03.2020 tarihinde BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURUMU BAŞKANLIĞI (BDDK) tarafından cevaplanmıştır:
Sayın ABDULLAH ÜNAL,
T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 20.03.2020 tarihinde yapmış olduğunuz 2000797347 sayılı başvurunuz 24.03.2020 tarihinde BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURUMU BAŞKANLIĞI (BDDK) tarafından cevaplanmıştır:
Başvurunuzda yer alan hususlar incelenmiş olup, konuyla
ilgili açıklamalarımıza aşağıda yer verilmiştir.
Bilindiği üzere, Kurumumuzun görev ve yetkileri 5411 sayılı
Bankacılık Kanunu ile belirlenmiş olup, Kurumumuzun emekli maaşı ödeme şeklinin
ve yerinin belirlenmesi yetkisi bulunmamaktadır.
Bununla beraber, başvurunuzda bahsi geçen konu ilgili banka
ile tarafınızca imzalanan sözleşmelerin konusunu teşkil etmekte olup, konu
hakkında Sosyal Güvenlik Kurumu’na ( SGK) başvurulması takdirlerinizdedir.
Diğer taraftan, Kurumumuzun görev ve yetkileri 5411 sayılı
Bankacılık Kanunu ve 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununda
belirtilmiştir. Söz konusu Kanunlar dahilinde bankaların mudilerine, mevcut ve
potansiyel müşterilerine yönelik hizmetlerinin kapsam ve niteliği, hizmet
sunulmasının yöntemi ile usul ve esasları, imzalanan sözleşmeler, ilgili
mevzuat ve serbest piyasa koşulları içinde bizzat bankalar tarafından
belirlenmektedir.
Bankaların hizmet sunumuyla ilgili karşılaşılan sorunlarda
Kurumumuzun aracılık görev ve yetkisi bulunmamaktadır. Şikayete konu uygulamaya
ilişkin olarak ilgili banka genel müdürlüğüne başvurulması hususu
takdirlerinizdedir.
Bilgi edinilmesi rica olunur.
Başvurunuz ile ilgili tüm işlemleri CİMER’in internet adresinden takip edebilirsiniz.
Başvurunuz ile ilgili tüm işlemleri CİMER’in internet adresinden takip edebilirsiniz.
Yani yaşadığım
sorunlar konusunda kısaca; emekli maaşının ödenmesi konusunda BANKACILIK
DÜZENLEME VE DENETLEME KURUMU BAŞKANLIĞI (BDDK) olarak yetkilerinin bulunmadığı, bankanın
istediği gibi davranabileceği ve çözüme bankayla ulaşa bileceğim. Yazıyor.
26.03.2020
26.03.2020
CİMER ve BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME
KURUMU BAŞKANLIĞI’ndan (BDDK) haklarımı koruyan bir cevap alamayınca veya onlar başvuru
yapmayı bana bırakınca, bende Twitter yoluyla Vakıfbank'a aşağıdaki iki paylaşımı
yaptım.
Twitter;
Twitter;
Sayın @VakifBank Çankırı'nın Ilgaz ilçesinde şubeniz ve ATM
cihazınız bulunmamaktadır. Bu konu hakkında bir çalışmanız var mı? Yok mu? Şube
ve ATM hakkında çalışmanız eğer yoksa bir başka banka ile anlaşılabilir ve
onların ATM cihazları kullanılabilirler.
Twitter;
Twitter;
Sayın @VakifBank bir emekli olarak, Pazar günü hesabımıza para
yattığı halde ATM cihazlarınızdan paramızı çekememekteyiz. Bunun için sizden
bir çalışma beklemekteyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder