30 Mayıs 2019 Perşembe

Zeynel amcaya veda yazım...

2002 yılının başlarıydı Zeynel amcayla tanışmam, ben henüz iki üç yıldır internetteydim ve o günlerde ülkemizde internet bu kadar yaygın değildi. 

Zeynel amca Danimarka Kopenhag'da, bense Türkiye İstanbul'daydım… 

O yıllarda bırakın Facebook, Twitter veya anlık mesajlaşma gibi sosyal ortamları, bilgisayara internet bağlantısı bulmak bile zordu, sorunluydu. 

Sadece e-mail elektronik mektuplaşma vardı, posta kutunu bile gün içinde üç beş defa kontrol ederdin… 

Zeynel amcayla e-mail yoluyla binlerce on binlerce defa mektuplaştık… Yeri geldi derdimizi, yeri geldi mutluluğumuzu, yeri geldi doğruyu bulmak için tecrübelerimizi paylaştık. 

Kısacası hiç bir zaman bağımızı koparmadık, hep birbirimize destek olduk... 

Zeynel amca 2003 yılı Mart ayında aramızda geçen bu yazışmaları Biraz Daha Işık adlı bir kitap içinde topladı ve benim biyografimi oluşturup bir kitabım olmasını sağladı. 

Tedavim için hastaneye yattığımda koşa koşa ziyaretime geldi, o Türkiye'de olduğu dönemde tedavi görmek için hastaneye yattığında ben koşa koşa ziyaretine gittim. 

Zeynel amcanın 2002 yılında bana yolladığı ilk elektronik mektubunda şöyle komik durum yaşamıştım, mail yoluyla bana "Abdullah ben Zeynel, nasılsın? İyi misin?” Demişti, ben de o zaman “iyiyim Zeynel... Sen nasılsın?” gibi bir şeyler demiştim. 

“İyiyim Zeynel... Sen nasılsın?” derken, sanki askerden arkadaşım gibi davranmıştım... Nereden bileyim karşımdaki kişinin altmışlı yaşlarda, gençliğinde öğretmenlik, muhabirlik yapmış, röportajları olan, eğitim yuvaları için öyküler hikayeler yazmış,  dergi ve gazetelerde köşe yazarlığı yapan, biyografi otobiyografi konularında uzmanlığı olan birinin olduğunu. 

2002 yılının ilk aylarında olan bu tanışma bir kaç gün önce sona erdi… Hayata bağlanma bakımından, geleceği görme bakımından ve yazmak için kalemi nasıl tutmam gerektiğine kadar birçok konuda o bana her zaman bir mail uzaklığındaydı. 

Zeynel amcayı en son 2017 yılının Mayıs ayının son günü Mecidiyeköy Şişli tarafında Apex tıp merkezi adlı bir sağlık merkezinde tedavi gördüğünde ziyarete gittiğimde görmüştüm. 

Üzerimde büyük emeği olan Zeynel Kozanoğlu 28.05.2019 Salı günü hayatını kaybetti ve bugünde İzmir'de toprağa verildi. 

Zeynel amca mekanın cennet olsun, sevenlerinin başı sağ olsun… Hiçbir zaman unutulmayacaksın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder