Bugün öğle saatlerinde aşağıdaki metni CİMER’e gönderdim, www.cimer.gov.tr adresine girip gerekli bilgilerimi girdikten sonra şikayetimi yaptım.
Sayın yetkili altı yıl önce almış olduğum ve ekte faturası bulunan tekerlekli sandalye için yedek parça isteğinde bulunuyorum, ama bir türlü yeterli desteği alamıyorum. Bu tekerlekli sandalyeyi bana satan ve Türkiye temsilcisi firma yedek parça desteği vermeme konusunda ısrarcılar. Konu hakkında sahip olduğum bilgi; firmalar sattıkları ürünler konusunda kapatılmış olsalar bile veya ürünün satışına son verseler bile bir süre daha yedek parça desteği vermek zorundalar.
Sizden ricamdır, konuyu araştırıp Ticaret bakanlığının veya ürünü satan firmanın geri dönüş yapmanız.
Teşekkürler
Artık kimseye yumuşak davranmıyorum, çünkü hak gaspı yapmaya alışmışlar ve kimsesinin umurunda değilsin. Bu yüzden tekerlekli sandalyeyi aldığım Teksan inovatif medikal ürünleri san. ve tic. adlı firmayla iki defa irtibata geçtim ve yedek parça isteğinde bulundum, ama onlar tekerlekli sandalyeyi ithal ettikleri yerden yedek parçayı istemek yerine tüm işi bana bıraktılar ve beni başlarından savdılar. Beni başka firmalara yönlendirdiler, “sadece biz değil, firmanın Türkiye temsilcisinin de kapandığını” söylediler. Onlar benimle ilgilenmeyince bende şikayet ettim, şu an Ticaret bakanlığı onlarla irtibata geçecek ve ben onların beni aramasını bekleyeceğim. İki haftadır üzerilerine düşen görevi yapmadıkları için parçayı bulmaya çalışan ve başı ağrıyan bendim, bundan sonra birazda onların başı ağrısın.
Sayın ABDULLAH ÜNAL,
T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ne yapmış olduğunuz 2204343984 sayılı başvurunuz 03.11.2022 tarihinde cevaplanmıştır*
Cevap Metni: Sayın İlgili;
Başvurunuz incelenmiş olup tüketici işlemleri kapsamında bir mal/hizmet ile
ilgili şikâyetinizin olduğu anlaşılmıştır.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili Yönetmelikler ile
belirlenen haklarınız ve şikâyetlere ilişkin çözüm yollarıyla ilgili olarak
Bakanlığımız internet sitesinde
https://tuketici.ticaret.gov.tr/yayinlar/tuketici-bilgi-rehberi adresinde yer
alan tüketici rehberinin ilgili bölümlerinden detaylı bilgilere
ulaşabilirsiniz.
Bununla birlikte; 6502 sayılı Kanun uyarınca tüketici uyuşmazlıklarının çözüm
mercileri “Tüketici Hakem Heyetleri”, “Dava Şartı Olarak Arabuluculuk” ve
“Tüketici Mahkemeleri” dir. 01.10.2022 tarihi itibarıyla, değeri 30.000 TL
altındaki tüketici uyuşmazlıklarında tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya
tüketici işleminin yapıldığı yerdeki il/ilçe tüketici hakem heyetine
başvurulması zorunludur. Tüketici hakem heyetlerine başvurular masrafsız olup,
şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda
e-Devlet sistemi üzerinden tüketici hakem heyetlerine başvuru imkânı
bulunmaktadır.
Bu kapsamda; şikâyetinizle ilgili olarak, e-Devlet şifrenizle
https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr bağlantısından veya yazılı dilekçeyle
tüketici hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz.
Diğer taraftan; ilgili mevzuata aykırı işlem yaptığını düşündüğünüz işletmede
(satıcı/sağlayıcı/üretici/ithalatçı) şikayetiniz kapsamında Bakanlığımızca
denetim yapılması talebinizin bulunması halinde, şikayetinize esas oluşturacak
bilgi ve belgelerle (fatura, sözleşme, sipariş formu, garanti belgesi, kargo
gönderi veya teslim fişi, fotoğraf,…vb) birlikte yazılı olarak veya elektronik
ortamda (CİMER, e-Devlet) işletmenin bulunduğu yerdeki Ticaret İl Müdürlüğüne
başvurabilirsiniz. Bununla birlikte, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu’na göre, kişinin açık rızası olmaksızın kişisel veriler işlenemez,
anonim hale getirilemez ve aktarılamaz. Bu kapsamda, başvurunuzda 6698 sayılı
Kanun kapsamında kişisel bilgilerinizin kurum/kuruluş ve firmalarla
paylaşılmasına ilişkin açık yazılı beyanınıza da yer verilmesi gerekmektedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Ticaret Bakanlığı
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder