Bugün
öğle saatlerinde Metro İstanbul tüm sosyal medya ağlarında Yenikapı’da bulunan
Marmaray istasyonunda yapılan bir sportif etkinliğinin kısa bir videosunu paylaştı.
Bunun üzerine bende bu videoları altına Twitter’de “Sayın yetkili bu konuda da müdahalenizi bekliyorum... Çünkü tekerlekli sandalyemle ne zaman asansör önüne gitsem her zaman önceliği sağlıklıları vermek zorunda kalıyorum” yorumu yapıp Yenikapı istasyonunda yaşadığım bir asansör videosunun adresini paylaştım.
Biraz sonra bu yorumuma Metro İstanbul’dan gelen cevap “Engelli, yaşlı, hasta ve hamile yolcularımızın önceliğinin olduğunu aktarmak için anons, levha ve resimli işaretlere yer verilmiştir. Konuyla ilgili görsel çalışmalar devam etmektedir. Ancak, bu durumun değerlendirilmesi ahlak ve etik kurallarla sınırlandırıldığından yolcularımızın bu davranışı için farklı bir uygulamamız bulunmamaktadır” oldu. Bende hemen “Peki ben tekerlekli sandalyemle yürüyen merdiven girişinde durup sağlıklılara geçiş hakkı vermediğimde bana müdahaleniz olur mu? Yazınca cevap bile veremediler.
Empati yapmak yerine, "sağlıklıyı düşünmemiz gerek, kimseyi engelleyemeyiz” diyorlar...
İstasyon yönetici ve görevlileri asansör konusunda hassas olmalı, çünkü asansör kime gerek, bana veya hamileye bebekliye, bebek arabalıya... Burada sorun nerede, asansörleri sağlıklıların kullanmasında.
Bende haklı olarak; Peki ben tekerlekli sandalyemle yürüyen merdiven girişinde durup sağlıklılara geçiş hakkı vermediğimde bana müdahaleniz olur mu? Yazdım, ama kimsesinden cevap çıkmadı.
Bu ülke neden böyle, bilmiyorum… Bir kişi neden umursamaz, duyarsız veya verdiği cevabın nereye gideceğini düşünemez.
Bunun üzerine bende bu videoları altına Twitter’de “Sayın yetkili bu konuda da müdahalenizi bekliyorum... Çünkü tekerlekli sandalyemle ne zaman asansör önüne gitsem her zaman önceliği sağlıklıları vermek zorunda kalıyorum” yorumu yapıp Yenikapı istasyonunda yaşadığım bir asansör videosunun adresini paylaştım.
Biraz sonra bu yorumuma Metro İstanbul’dan gelen cevap “Engelli, yaşlı, hasta ve hamile yolcularımızın önceliğinin olduğunu aktarmak için anons, levha ve resimli işaretlere yer verilmiştir. Konuyla ilgili görsel çalışmalar devam etmektedir. Ancak, bu durumun değerlendirilmesi ahlak ve etik kurallarla sınırlandırıldığından yolcularımızın bu davranışı için farklı bir uygulamamız bulunmamaktadır” oldu. Bende hemen “Peki ben tekerlekli sandalyemle yürüyen merdiven girişinde durup sağlıklılara geçiş hakkı vermediğimde bana müdahaleniz olur mu? Yazınca cevap bile veremediler.
Empati yapmak yerine, "sağlıklıyı düşünmemiz gerek, kimseyi engelleyemeyiz” diyorlar...
İstasyon yönetici ve görevlileri asansör konusunda hassas olmalı, çünkü asansör kime gerek, bana veya hamileye bebekliye, bebek arabalıya... Burada sorun nerede, asansörleri sağlıklıların kullanmasında.
Bende haklı olarak; Peki ben tekerlekli sandalyemle yürüyen merdiven girişinde durup sağlıklılara geçiş hakkı vermediğimde bana müdahaleniz olur mu? Yazdım, ama kimsesinden cevap çıkmadı.
Bu ülke neden böyle, bilmiyorum… Bir kişi neden umursamaz, duyarsız veya verdiği cevabın nereye gideceğini düşünemez.
Bunun yanı sıra bu asansörler sağlıklıların aşırı kullanımı sonrası o kadar sık bozuluyorlar ki, biz tekerlekli sandalyeliler evimizden çıkarken gideceğimiz yere ulaşamama ve eve dönüş yaparken "asansör bozulursa nasıl geri döneceğiz" endişesi yaşıyoruz.
Her zamanki halleri..
YanıtlaSil