18 Şubat 2013 Pazartesi

Bu ülkenin 2023 vizyonu varsa...

Olivium alışveriş merkezinde Özsüt gibi, HD restoran, Köfte piyaz gibi sürekli gittiğim mekanlarda ısrarcı olmamın nedeni, çalışanları ile aramda oluşan bağ. Benim gibi engelli kişilerde bu önemlidir, çevrende tanıdık birilerinin gezinmesini istersin. 

Güven için tanıdık birileri şarttır, anlatmak istediğini bir çırpıda anlayacak birileri şarttır. 

Olivium alışveriş merkezi “çok pahalı” diyorlar, “çalışanlarının bazısının burnu büyük” diyorlar. Kim ne derse desin; benim için fark etmiyor, pahalı dedikleri en fazla beş on Lira pahalı, eğer çok pahalıysa almıyorum oluyor bitiyor. 

Altımda otomobilim yok ucuz mekanlara gidecek, gittiğim yerde engelli tuvaletim yok, yolu caddesi eğri büğrü. Sırf tuvalet bulamadığım için Beyazıt’ta Kapalıçarşı’da Sultanahmet’te başıma gelmeyen kalmadı. Ayrıca şu buz gibi havalarda aylarca kışın geçmesini bekleyip evde kapalı kalmaktansa cebimdeki son kuruşa kadar harcamayı tercih ederim. 

Kimsesi bilmez; on dört yıl evde kapalı kalmayı, tuvalete sıkışmayı, arkadaşsız kalmayı.

Bu ülkenin 2023 vizyonu varsa, bu vizyon içinde mutlaka engellilerde olmalı…

Eğitilip bilinçlendirilmesi gerekli o kadar çok unsur var ki; yolların düzenlenmesi, kaldırımların düzenlenmesi, rampaların düzenlenmesi, binaların giriş ve çıkışının düzenlenmesi, asansörler ve asansörü kullanma kültürü ve tabi ki insanlar, insanlar içinse eğitimin ilk önce ilköğretim okullarından başlaması gerekli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder