20 Şubat 2013 Çarşamba

4+4+4

Dört beş ay önce Türkiye Büyük Millet Meclisinden eğitimle ilgili yeni bir yasa geçti, bu yasa vatandaşa 4+4+4 adı ile yansıdı.

4+4+4, yani ilköğretim dört yıl, ortaöğretimin dört yıl, lise eğitiminin dört yıl olarak değiştirildi. Önceki eğitim sistemi sekiz yıllık eğitimdi, onda okula başladın mı zorunlu olarak, ilk ve orta dereceyi okuyup çıkıyordun. Daha önceki yıllarda ise beş yıllık zorunlu eğitimi okuyup ilköğretimi bitirmiş oluyordun.

Yıllar öncesinden dediğim gibi Türkiye’de eğitim oyuncak gibidir, her yeni gelen siyasi iktidar kendi eğitim sistemini vatandaşa dayatılır durulur. Gerçi çok önceleri bu dayatma vardı, doksanlı yıllarla beraber sistemi oyuncağa çevirdiler.

1990 yılındaki siyasi iktidar, benim ve ben yaştakilerin “bir kredili bir sınıf geçme” denilerek okul yaşamımı mahvedilmişti, doksanlı yılların sonuna doğru da 1997 yılında bazı orta öğretimler kapatılarak başkalarının yaşamı mahvedilmişti, şimdiki AKP yönetimi de bu sistemle 1997 yılında getirilen eğitim sistemini ortadan kaldırıp kendi sistemini dayatıyor vatandaşa.

Türkiye’de eğitimi doksanlı yılların başından beri resmen oyuncağa çevirdiler, düdüğü eline alan öttürüyor, kimse çıkıp ta düdüğü kırmıyor “bir daha ki öttürmesin” diye. Olansa çocuklara oluyor, gencecik körpe beyinlere oluyor. İçten içe Türkiye’nin geleceği karartılıyor, bunu AKP’si de yaptı CHP’si de MHP’si de ANAP’ı da Dyp’si de.

Mahvedin bakalım körpe beyinleri genç beyinleri, sonumuzu getirin bakalım… Sağında  Solunda, yönetime gelmiş hiçbir yöneticisinde akıl zeka bilinç vicdan yok. Hiç biri vatansever değil hiç biri sol göğsünde yürek taşımıyor. AKP’lisi “siz geçmişte ne yaptınız?” Diyor, muhalefeti “siz şimdi ne yapıyorsunuz?” Diyor, olansa insanımıza oluyor. 

Bana göre hepsi berbat; AKP’si CHP’si MHP’si BDP’si, ANAP’ı DYP’si DSP’si SHP’si. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder