18 Şubat 2013 Pazartesi

Dailymotion

Farkına vardım ki; dört beş yıldır üyesi olduğum bir video sitesi beni bazen engelliyormuş. Ben iki adet video sitesine üyeyim, biri Youtube diğeri Dailymotion, her ikisi de dünyada en çok kullanılan video paylaşımı yapan site. 

Her iki siteye yaklaşık beş altı yıldır üyeyim, bir ara Türkiye tarafından yıllarca engellenmiş olmaları kötü oldu ama şu an çok süper işliyorlar. 

Bu sitelere istediğim videoyu yüklüyorum ve yayınlanıyor, tabii şartlara uygun olmaları şartıyla. Youtube ve Dailymotion sitelerinde yaklaşık altmışa yakın videom var, hepsi şartlara uygun ve birçoğu engellikle ilgili. Fotoğraf makinemle ve cep telefonumla çektiğim görüntüler bunlar. 

Bazıları da çektiğim resimleri efektli video haline getirip sunum yaptığım sunumlar. Youtube ve Dailymotion bir video paylaşım sitesi olduğu için, onlarda video paylaşırım. Ve diyebilirim ki; yapmak istediğimi tam olarak yerine getiriyorlar, sanal alemde beni ve yapmak istediğimi tanıtımını yapıyorlar. Onlar imkanı sunup dünyaya açılmamı sağlıyorlar, bense o imkanı iyi kullanıp doğrusunu yapıp o imkanı iyi kullanıyorum.

Dün fark ettim de; Dailymotion adlı site benim kayıt ettiğim bazı videolara sansür uyguluyor. Ben “Surp pırgiç” kelimesini o siteye koyduğum videolarda etiketleyerek kullanırım. Kullanmamın nedeniyse benim o hastanede engelli hale gelişimdir, ben Surp pırgiç ermeni hastanesi acil servisinin ilgisizliği nedeniyle bu tekerlekli sandalyede 17 yıldır oturuyorum ve oturacağım. Youtube ve Dailymotion web sitelerini açıp arama bölümüne surp pırgiç yazınca karşınıza ben çıkarım benim paylaştığım videolar çıkar. Benim internette kullandığım ismim “unal76” ‘dır. İnternette nereye “unal76” yazsanız ben çıkarım, Google Yahoo Youtube Dailymotion, her arama sitesinde. Hatta Facebook’ta, Twitter’de, Google earth’ta bile.

İnsanlar benim Surp pırgiç ermeni hastanesi acil servisinde engelli hale geldiğimi öğrenecekler, ben bu gerçeği Türkiye’de ve dünyada herkese duyuracağım, bu benim boynumun borcu, bu benim beynime ve vücuduma borcum, benim yaşamım 17 yıldır evde geçiyorsa ve bunda birilerinin hatası varsa, bunu insanlığın öğrenmesi gerek.

Dailymotion sitesinde yaşadığım sorunsa; sitelerine üye olup video paylaşımını düzgünce yaptığım halde, kullanıcı adımla giriş yapıp video paylaşımı yaptığımda sorun yok, ama videoya etiket koyduğum satıra gelip, “surp pırgiç” yazarsam, videomu kabul etmiyor yayına koymuyor. Yıllar önce bize her şeye sansür koyup sitemizi engelliyorsunuz diyen adamlar, şimdi sayfalarında etiket bölümüne kelime yazdırmayarak sansür uyguluyorlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder