18 Şubat 2013 Pazartesi

Avm wc


Bir kaç gün önce 4 Kasım’da Olivium alışveriş merkezinde bir kafede otururken tuvalete gitme ihtiyacı duydum. Hemen yakınında bulunan engelliler için ayrılan tuvalete gittim.

Bu engelli tuvaletleri çoğu zaman sağlıklılar tarafından kullanılır, özellikle kadınlar tarafından kullanılır, ama bu sefer tuvalet boştu bende kapıda beklemeden içeri girdim. 

İçeriye girdim sandalyemden ördek denen aparatımla işimi halletmeye başladığımda, kapı kilidi zorlanıp “tak tak, tak tak” kapıya sert bir şekilde defalarca vurulmaya başlandı, bende anında “dolu” diye cevap verdim. Kapı bir kaç saniye sonra tekrar vurulmaya başlanıp kilit zorlanmaya başladı, ben bu sefer yine “dolu” diye bağırdım, ama o kapıya vurmaya kilidi zorlamaya devam etti. 

Benim tepem iyice attı ve hemen tekerlekli sandalyemin düğmesini açıp kapıya doğru manevra yapıp, kapının tokmağını çevirip kapıyı araladım. Bir baktım karşımda bir temizlik görevlisi, bana “içeriyi temizleyeceğim” dedi, bende duymuyor musun işimi görüyorum, ne acele ediyorsun” diyip kapıyı çarparak kapattım. 

Ben bunu bile bile pantolonum ve şortum dizime kadar inik halde kapıyı açtım ve söyledim, adamcağız durumun rehavetini anlamış oldu, şaşırıp apıştı. 

Bu görüntüyü hakketti, dağdan gelmişe dağdan gelmiş muamelesi yaparım, hiç eğitmeden toplulukla karşı karşıya bırakılıyorlarsa, benimde tepkim bu olur. Kapısı kilitli, içeriden de “dolu” sesi geliyor, neden hala kapıyı zorluyorsun. 

İşimi halledip dışarı çıktığımda sağda solda onu aradım, ama bulamadım. Yok olmuştu ortadan, bende koridorda üç dört temizlik görevlisi gördüm ve “biraz önce ben tuvaletteyken kapıdaki hanginizdi bilmiyorum, ama haberiniz olsun saçma sapan iş yapıyorsunuz. İçeride tuvaletimi yapmaya uğraşıyorum, arkadaşınız kapıyı zorluyor, çok saçma iş yapıyorsunuz” dedim. Bu temizlik görevlilerin hepsinin aklı bir, arkadaşı da aynı kafada, bana “içeriyi temizleyecek onun için yapmıştır” dedi.

Neyse oradan uzaklaştım, çünkü onların arasında her an hayati tehlike yaşayabilirdim. Birkaç dakika sonra bir mağazada çalışan arkadaşla sohbet ederken bu olaydan bahsettim, o da bana “sen istediğin kadar onları yönetime şikayet et, onlar buraları tamamen ele geçirdiler. Bu alışveriş merkezinde o kadar çok şeyler oluyor ki kimse ses çıkaramıyor, bazı kişiler istediği düdüğü öttürüyor. Hiç uğraşma yönetimde de onlar var” dedi.
 
Birkaç gün sonra, yaptığım ilk işim alışveriş merkezine gedip engelli tuvaletinde temizlik görevlisiyle yaşadığım o talihsiz olayı güvenliğe anlattım “lütfen müdahale edin” dedim, onlarda “ilgileneceğiz” diyerek beni başlarından savdılar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder